ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Post Top Ad

22 Απριλίου 2022

ΤΟ ΞΕΠΛΥΜΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ - Ε. ΓΙΑΔΑΝΟΥ


 ΤΟ ΞΕΠΛΥΜΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ - Ε. ΓΙΑΔΑΝΟΥ


 ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΣ  ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΔΙΩΚΕΣΑΙ, ΑΛΛΑ  ΣΟΥ ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΠΤΕΡΥΓΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ !!


ΣΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΤΕΡΥΓΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ 
ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ 

ΕΚΤΙΘΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ  !!






ΕΥΛΟΓΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ  ΝΑ ΔΙΕΡΩΤΗΘΕΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΤΟ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΙΔΙΩΤΗΣ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ  ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ...

ΣΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Α.Ε." ,
ΟΠΟΥ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΑ, ΔΥΟ ΝΟΜΟΙ ΕΔΙΝΑΝ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ, Ο (KN 5351 /1932) ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΚΑΙ Ο  
3028/2002-ΦΕΚ Α-153/28-06-2002 ΕΠΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ Κ. ΣΙΜΙΤΗ !

Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΚΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 1062 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΙΝΩΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 3000 Π.Κ.Χ. ΕΩΣ ΤΟΝ 3ο ΑΙ. Μ.Κ.Χ., ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ !!


ΤΟ ΠΏΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΕΡΙΗΛΘΑΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΔΕΝ ΔΙΑΛΕΥΚΑΝΘΗΚΕ ΕΠΙΣΗΜΑ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΝΟΡΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 1993 ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΗΡΘΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΘΑΦΤΗΚΕ ΣΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ !

ΤΟ ΠΑΣΟΚ  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΚΛΕΓΕΙ ΤΟ 1993,  ΩΣΤΟΣΟ ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΞΟΔΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ, ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΥΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΑΝΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΡΕΥΝΑ, ΟΤΙ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΚΛΑΠΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΑΦΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ ΜΕΣΣΑΡΑΣ, ΠΟΥ ΑΝΕΣΚΑΦΗΚΕ ΕΠΙΣΗΜΑ ΜΕΤΑΞΥ 1979-1980.  

ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ, ΔΗΛΩΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΤΙ Η ΑΝΑΣΚΑΦΗ ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ ΛΟΓΩ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ. ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΘΗΚΑΝ  ΕΠΑΝΗΛΘΕ Η ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΑΛΛΑ ΒΡΗΚΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΑΦΟ ΣΥΛΗΜΕΝΟ.


ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΓΙΑ ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΗ ! ΑΝΤΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΔΙΩΧΘΟΥΝ ΠΟΙΝΙΚΑ Ο ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΚΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΑΞΗ, ΤΟΥΣ ΔΟΘΗΚΕ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΩΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ "ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥΣ" ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΣ !!! 







Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΧΑΝΙΩΝ, ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΕΝΑΝ ΙΔΙΟΤΥΠΟ ΤΡΟΠΟ !


ΤΟ 1991 ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ "ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ" ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΑΦΟ. ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΕΓΙΝΕ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ "ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ".


Η ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΖΑΚΗ ΠΟΥ ΤΟΤΕ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΩΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ 25ΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΧΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΙ ΤΟ 1993 ΟΤΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑΣ ...


ΣΗΜΕΡΑ Η ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΖΑΚΗ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΙΜΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΕΩΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΟΠΟΥ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 2015, ΕΠΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ)  ...




ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΠΕΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΩΝ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ 1993 Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΗΡΘΕ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Η ΕΦΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ  ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ  ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ . ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΒΡΕΘΗΚΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ  ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ !

ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΠΟΧΗ Η ΜΑΡΙΚΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΔΗΛΩΣΕ ΠΩΣ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΑ ΕΒΡΙΣΚΕ Η ΓΙΑΓΙΑ ΤΗΣ ΣΚΑΒΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ!



ΒΑΣΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ...


ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΩΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΔΙΑΚΑΤΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΡΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ !


ΕΤΣΙ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΠΑΡΑΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ 


ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΡΠΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ !


ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΑΝΙΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΦΕΙΛΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΘΕΑ ΩΣ ΙΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΩΣ ΠΗΓΗ ΓΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ ! 


ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΑΡΘΡΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΔΙΝΑΝ ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ !



1. Ο ΝΟΜΟΣ 5351/1932 ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ  

Περί τροποποιήσεων και προσθηκών εις τον νόμον ΒΧΜΣΤ' «περί αρχαιοτήτων» ΠΗΓΗ

ΑΡΘΡΟ 1ο. 

Ο γινόμενος καθ' οιονδήποτε τρόπον κάτοχος αρχαίου, οφείλει εντός δεκαπενθημέρου, αφ' ότου περιήλθεν το αρχαίον εις την κατοχήν του, να δηλώση τούτο εις την πλησιεστέραν αρχαιολογικήν ή αστυνομικήν αρχήν, ή εις το αρχαιολογικόν Τμήμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθιστών συνάμα γνωστόν τον τρόπον της αποκτήσεως του αρχαίου και, εφ' όσον είναι δυνατόν, τον τόπον εν ω ευρέθη τούτο. Μετά την δήλωσιν του αρχαίου ο κάτοχος δύναται να φυλάξη ο ίδιος το αρχαίον ή να το πωλήση εις άλλον εντός του Κράτους κατά τας διατάξεις του παρόντος Νόμου. Ο αρχαιολογικός έφορος της περιφερείας ή οριζόμενος υπό του Υπουργείου άλλος ανώτερος αρχαιολογικός υπάλληλος οφείλουσιν εντός κατά το δυνατόν βραχέος χρονικού διαστήματος, να εξετάσωσιν και περιγράφωσιν ακριβώς το αρχαίον. Εάν τα δηλούμενα αρχαία έχουσιν μικράν επιστημονικήν σπουδαιότητα και πολύ μικράν ή ουδεμίαν εμπορικήν αξίαν κατά την κρίσιν του αρχαιολογικού συμβουλίου, αριθμούνται ταύτα απλώς και περιγράφονται, καταλείπονται δε εις την ελευθέραν χρήσιν του κατόχου. Το Υπουργείον δύναται να ζητήση όπως κατατεθώσι και φωτογραφίαι των αρχαίων τούτων. Εάν ο κάτοχος του αρχαίου είναι έμπορος αρχαιοτήτων, το Υπουργείον δύναται, προκειμένου περί αρχαίου αξίου λόγου, κατά την κρίσιν του αρχαιολογικού συμβουλίου, να προβαίνη εις αναγκαστικήν αγοράν του αρχαίου, της τιμής αυτού οριζομένης, αν δεν επέλθη συμφωνία μεταξύ του Κράτους και του κατόχου του αρχαίου, κατά τον εν τη 2α παραγράφω άρθρ. 11 του παρόντος Νόμου, οριζόμενον διαιτητικόν τρόπον. Εις τον κάτοχον καταβάλλεται μόνον το ήμισυ της ούτω οριζομένης τιμής.




2. ΤΟ 2002 Ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 3028/2002 - ΦΕΚ A-153/28-6-2002


ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ 

( ...  ΕΤΣΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ... ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥΣ !! )


Άρθρο 23

Κατοχή κινητών μνημείων
1.Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, μπορεί να χορηγείται σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο άδεια κατοχής κινητού αρχαίου μνημείου του οποίου η κυριότητα ανήκει στο Δημόσιο.
2.Άδεια κατοχής χορηγείται στο πρόσωπο που δηλώνει, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 24, κινητό αρχαίο που χρονολογείται έως και το 1453, ύστερα από σχετική αίτησή του, εκτός εάν:
α) το αρχαίο είναι ιδιαίτερα μεγάλης επιστημονικής ή καλλιτεχνικής σημασίας και είναι ανάγκη να βρίσκεται υπό την άμεση προστασία του Δημοσίου,
β) ο αιτών δεν διασφαλίζει την ικανοποιητική φύλαξη και διατήρησή του, ιδίως εάν δεν δηλώνει κατάλληλο τόπο για τη φύλαξή του ή
γ) ο αιτών δεν παρέχει τα εχέγγυα για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του κατόχου και ιδίως αν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή παράβαση της νομοθεσίας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς ή για πλαστογραφία, δωροδοκία, κλοπή, υπεξαίρεση ή αποδοχή προϊόντων εγκλήματος. Το κώλυμα υπάρχει και για όσο χρόνο εκκρεμεί η ποινική δίωξη για μια από τις παραπάνω πράξεις. Η αίτηση μπορεί επίσης να απορριφθεί αν διατάχθηκε η αναστολή εκτέλεσης της ποινής που επιβλήθηκε για μια από τις παραπάνω πράξεις ή αν η ποινική δίωξη για μια από αυτές έπαυσε οριστικά λόγω παραγραφής. Αν ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο, τα πιο πάνω κωλύματα πρέπει να μην συντρέχουν στο πρόσωπο αυτών που ασκούν ή άσκησαν τη διοίκησή του.
3.Όταν ο κάτοχος αρχαίου που χρονολογείται έως και το 1453 αποβιώσει, χορηγείται άδεια κατοχής στον κληρονόμο του, εφόσον υποβάλει σχετική αίτηση, εκτός εάν συντρέχουν οι αρνητικές προϋποθέσεις των περιπτώσεων β' και γ' της προηγούμενης παραγράφου. Η σχετική απόφαση εκδίδεται μέσα σε εύλογο χρόνο.
4.Η άδεια κατοχής είναι δυνατόν να ανακαλείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού εάν παύσει να συντρέχει μια από τις προϋποθέσεις της χορήγησής της σύμφωνα με την παράγραφο 2 ή παραβιαστούν διατάξεις των άρθρων 27, 28 και 29. Η άδεια ανακαλείται αυτοδικαίως αν ο κάτοχος καταδικασθεί αμετάκλητα για ένα από τα αδικήματα της περίπτωσης γ' της παραγράφου 2. Η άδεια μπορεί επίσης να ανακαλείται αν κριθεί εκ των υστέρων ότι το αρχαίο παρουσιάζει ιδιαίτερα μεγάλη επιστημονική ή καλλιτεχνική σημασία και πρέπει να βρίσκεται υπό την άμεση προστασία του Κράτους. Στην περίπτωση αυτή οφείλεται ως αποζημίωση η αμοιβή της παραγράφου 3 του άρθρου 24. Σε κάθε άλλη περίπτωση ανάκλησης τα αρχαία αναλαμβάνονται χωρίς αποζημίωση από το Δημόσιο.
5.Στην περίπτωση που κρίνεται ότι το κινητό αρχαίο που δηλώνεται σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 24 έχει πολύ μικρή επιστημονική και εμπορική αξία, καταγράφεται από την Υπηρεσία και καταλείπεται στην ελεύθερη χρήση του αιτούντος με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου.



Άρθρο 31

Συλλέκτες μνημείων
1.Ο νόμιμος κάτοχος ή κύριος κινητών αρχαίων, καθώς και ο κύριος νεότερων κινητών μνημείων που συνθέτουν ενιαίο σύνολο ή ενιαία σύνολα από καλλιτεχνική, ιστορική ή επιστημονική άποψη, μπορεί να αναγνωρίζεται ως συλλέκτης ύστερα από αίτησή του με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου. Η σχετική πράξη εκδίδεται μέσα σε εύλογο χρόνο. Η απόφαση εκδίδεται μετά από εκτίμηση του χαρακτήρα και της σημασίας της συλλογής και εφόσον ο αιτών παρέχει εγγυήσεις για την προστασία και τη διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών φύλαξης και διατήρησης των αντικειμένων της συλλογής, καθώς και για την τήρηση των λοιπών υποχρεώσεων του συλλέκτη.
Τις εγγυήσεις αυτές δεν παρέχει ο αιτών ιδίως αν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή παράβαση της νομοθεσίας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς ή για πλαστογραφία, δωροδοκία, κλοπή, υπεξαίρεση ή αποδοχή προϊόντων εγκλήματος. Τ ο κώλυμα υπάρχει και για όσο χρόνο εκκρεμεί η ποινική δίωξη για μια από τις παραπάνω πράξεις. Η αίτηση μπορεί επίσης να απορριφθεί αν διατάχθηκε η αναστολή εκτέλεσης της ποινής που επιβλήθηκε για μια από τις παραπάνω πράξεις ή αν η ποινική δίωξη για μια από τις πράξεις αυτές έπαυσε οριστικά λόγω παραγραφής. Αν ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο το κώλυμα πρέπει να μην συντρέχει στα πρόσωπα που ασκούν τη διοίκησή τους.
2.Φυσικό πρόσωπο του οποίου το επάγγελμα σχετίζεται ή σχετιζόταν με την προστασία μνημείων ή είναι αρχαιοπώλης ή έμπορος νεότερων μνημείων ή υπάλληλος ή συνεργάτης φυσικών ή νομικών προσώπων που ασκούν παρόμοια επιχείρηση, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως συλλέκτης αρχαίων.
3.Οι συλλέκτες έχουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των κατόχων ή κυρίων μνημείων με την επιφύλαξη των παρακάτω διατάξεων.
4.Οι συλλέκτες οφείλουν να τηρούν κατάλογο με πλήρη περιγραφή και φωτογραφίες των αντικειμένων της συλλογής, να καταθέτουν αντίγραφό του στην υπηρεσία και να υποβάλλουν σε αυτή ανά εξάμηνο τουλάχιστον κατάλογο με τα νέα αντικείμενα της συλλογής.
5.Οι συλλέκτες μπορούν να εμπλουτίζουν τις συλλογές τους με μνημεία που εισάγονται από το εξωτερικό ή αποκτώνται στην Ελλάδα κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Για τα μνημεία αυτά απαιτείται να υποβάλλουν δήλωση του άρθρου 24 ή 33 κατά περίπτωση.
6.Οι συλλέκτες απαγορεύεται να αποκτούν πολιτιστικά αγαθά για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι προέρχονται από κλοπή, παράνομη ανασκαφή ή άλλη παράνομη ενέργεια ή ότι αποκτήθηκαν ή έχουν εξαχθεί κατά παράβαση της νομοθεσίας του κράτους προέλευσής τους και οφείλουν να ενημερώνουν χωρίς υπαίτια καθυστέρηση την Υπηρεσία για κάθε τέτοια προσφορά.
7.Οι συλλέκτες οφείλουν να διευκολύνουν τη φωτογράφηση και μελέτη των μνημείων της συλλογής τους από ειδικούς επιστήμονες στους οποίους έχει χορηγηθεί σχετική άδεια από την Υπηρεσία. Έχουν δικαίωμα να αναπαράγουν και να διαθέτουν φωτογραφίες ή άλλες απεικονίσεις των μνημείων αυτών. Έχουν επίσης δικαίωμα να κατασκευάζουν εκμαγεία ή άλλα αντίγραφά τους, ύστερα από έγκριση της Υπηρεσίας και σύμφωνα με τις οδηγίες της, και να τα διαθέτουν.
8.Οι συλλέκτες μπορούν να παραχωρούν το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης κάθε πρωτοεμφανιζόμενου στη συλλογή τους αρχαίου για μια τριετία, αφού ενημερώσουν την Υπηρεσία.
9.Οι συλλέκτες υποχρεούνται να διευκολύνουν την επίσκεψη συλλογής που κρίνεται σημαντική από την Υπηρεσία. Γ ια την επίσκεψη είναι δυνατόν να απαιτείται δικαίωμα εισόδου μετά από έγκριση της Υπηρεσίας.
10.Οι συλλέκτες ευθύνονται για τη διαφύλαξη της ενότητας της συλλογής. Η διάσπασή της είναι δυνατή μετά από άδεια του Υπουργού Πολιτισμού ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, αφού εκτιμηθούν η σημασία της συλλογής και οι συνέπειες της διάσπασης. Η άδεια θεωρείται ότι έχει χορηγηθεί εάν παρέλθει άπρακτο τετράμηνο από την υποβολή της σχετικής αίτησης στην Υπηρεσία. Σε περίπτωση χορήγησης άδειας για τη μεταβίβαση των επί μέρους μνημείων της συλλογής εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 28.
11.Οι συλλέκτες μπορούν να μεταβιβάζουν τα αντικείμενα της συλλογής τους στο σύνολό τους είτε στο Δημόσιο είτε σε μουσεία του άρθρου 45 ή σε πρόσωπα που είναι αναγνωρισμένοι συλλέκτες, αφού γνωστοποιήσουν στην Υπηρεσία την πρόθεσή τους και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο πρόκειται να τα μεταβιβάσουν, καθώς και την τιμή σε περίπτωση πωλήσεως. Η μεταβίβαση μπορεί να γίνει μετά την παρέλευση έξι (6) μηνών από τη γνωστοποίηση και εφόσον το Δημόσιο ή στη συνέχεια, εάν πρόκειται για πώληση σε συλλέκτες, τα μουσεία δεν ασκήσουν δικαίωμα προτίμησης στην ίδια τιμή. Προκειμένου για συλλογή που ανήκει σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, σε Ο.Τ.Α. ή νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, επιτρέπεται η μεταβίβαση είτε προς το Δημόσιο είτε, μετά από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, σε άλλο τέτοιο πρόσωπο που έχει τις ιδιότητες που ορίζονται στο πρώτο εδάφιο. Οι διατάξεις του δεύτερου εδαφίου εφαρμόζονται αναλόγως. Εάν δεν τηρηθούν οι παραπάνω όροι, η μεταβίβαση είναι άκυρη.
12.Εάν αποβιώσει ο συλλέκτης, ο κληρονόμος του δικαιούται μέσα σε προθεσμία έξι (6) μηνών από την αποδοχή της κληρονομιάς ή την πάροδο της προθεσμίας αποποίησής της, να υποβάλει αίτηση αναγνώρισής του ως συλλέκτη. Η αναγνώριση χωρεί, εκτός εάν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα κωλύματα των παραγράφων 1 ή 2. Προκειμένου για ιδιαίτερα σημαντική συλλογή, εάν είναι απολύτως απαραίτητη η διαφύλαξη της ενότητάς της και αυτή δεν διασφαλίζεται, το σύνολο των μνημείων της μπορεί να περιέλθει στο Δημόσιο, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται στους δικαιούχους αποζημίωση, το ύψος της οποίας προσδιορίζεται ανάλογα με τη σπουδαιότητα των αντικειμένων της συλλογής από την εκτιμητική επιτροπή της παραγράφου 11 του άρθρου 73.
  




ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑΔΑΝΟΥ


ΥΠ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ


ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ


ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


«ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ»




TΗΛ. 6932729297




youtube:






ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

"Ε.ΣΥ." :https://esy-






ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ "E.ΣΥ" :https://esy-





ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ :




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Author Description


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;

Post Top Ad